4η Ημερίδα InsuranceForum.gr
27 June 2014Δελτίο Τύπου ΠΣΑΣ
15 July 2014ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ, ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ, ΠΟΔΙΠΕΑ ΚΛΠ.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Σε συνέχεια προηγούμενης ενημέρωσής μας σχετικά με τις νέες συμβάσεις που καλούμαστε να υπογράψουμε, σας είχαμε συστήσει στάση αναμονής προκειμένου να τροποποιηθούν σημεία που έχρηζαν επαναδιατύπωσης ή που περιείχαν καταχρηστικούς όρους.
Μετά από ένα τρίμηνο σχεδόν συνεχών προσπαθειών, με παραστάσεις και προς την Εποπτική Αρχή, και προς την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος διαπιστώνουμε την διαφαινόμενη αδυναμία συνολικής ανταπόκρισης των Εταιρειών και κρίνουμε αναγκαίο να σας ενημερώσουμε για τα σημεία εκείνα στα οποία έχουμε εστιάσει τις αντιρρήσεις μας, και τα νομικά και λογικά επιχειρήματα που έχουμε προβάλει.
Δυστυχώς στις κατ΄ ιδίαν συζητήσεις όλα κρίνονται ως λογικά και αυτονόητα , όμως πάντοτε προβάλλεται το επιχείρημα ότι η ΕΑΕΕ δεν μπορεί να τα επιβάλει στα Μέλη της.
Κατόπιν όλων αυτών και επειδή διαπιστώνουμε μία εναρμονισμένη πρακτική στις Συμβάσεις σχεδόν όλων των Εταιρειών, αναθέσαμε στους Νομικούς μας Συμβούλους την περαιτέρω επεξεργασία των θέσεών μας, για την νομική υποστήριξη των ενεργειών που θα ακολουθήσουν.
Μέχρι τότε σας αποστέλλουμε τις παρατηρήσεις μας που έχουν υποβληθεί ως Υπόμνημα και στην ΤτΕ και στην ΕΑΕΕ προκειμένου να έχετε πλήρη γνώση των ενστάσεων και των λόγων που έχουν προβληθεί, ώστε να γνωρίζετε τα σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ Π.Σ.Α.Σ.
Ακολουθούν οι παρατηρήσεις σχετικά με το προς διαβούλευση σχέδιο για τιςσυμβάσειςκαι τουςκανονισμούς πωλήσεων
Τα κυριότερα σημεία επί των οποίων εστιάζουμε τις παρατηρήσεις μας επαναλαμβάνονται στις περισσότερες Ασφαλιστικές Συμβάσεις και Κανονισμούς Πωλήσεων που διαθέτουμε και έχουμε μελετήσει.
Ειδικώς και ενδεικτικώς σας παραθέτουμε :
«Ο Διαμεσολαβητής υποχρεούται να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.»
Παρατήρηση: Οι όποιοι κανονισμοί της ΕΑΕΕ αποτελούν άτυπο εσωτερικό κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των ίδιων των Ασφαλιστικών Εταιρειών-Μελών της. Η ΕΑΕΕ δεν δύναται να νομοθετεί ούτε να επιβάλει κανόνες, και μάλιστα στους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές .
«Παρέχεται δικαίωμα στην Εταιρεία να τροποποιεί μονομερώς τους όρους συνεργασίας εκ του Κανονισμού Πωλήσεων.»
Παρατήρηση: Η σύμβαση μεταξύ Ασφαλιστικής Εταιρείας και Διαμεσολαβητή είναι αμφοτεροβαρής σύμβαση, και για την τροποποίηση της απαιτείται η συμφωνία και των δύο συμβαλλομένων μερών. Ο Κανονισμός Πωλήσεων αποτελεί, σύμφωνα με τις πράξεις της ΤτΕ, αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης. Τυχόν μονομερής τροποποίηση αυτού, συνιστά μονομερή τροποποίηση των όρων της σύμβασης.
«Σπουδαίος λόγος, ως λόγος καταγγελίας.»
Παρατήρηση : Υπάρχει επικίνδυνη ασάφεια και γενίκευση της έννοιας του σπουδαίου λόγου, χωρίς να γίνεται ειδική αναφορά σε έννοιες όπως άδικη, υπαίτια, μη νόμιμη, κλπ. συμπεριφορά, ή κατόπιν ποινικής καταδίκης ή έστω άσκησης ποινικής δίωξης κλπ.
Θεωρούμε ότι η Εταιρεία δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση εγγράφως, επιδίδοντας εξώδικο, άμεσα, χωρίς να τηρήσει οποιαδήποτε προθεσμία και χωρίς να καταβάλει οποιαδήποτε αποζημίωση ή προμήθεια στον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή, επιφυλασσόμενη να αναζητήσει και αποκατάσταση κάθε είδους ζημίας της, αν υπήρξε από μέρους του Διαμεσολαβητή συμπεριφορά που προέρχεται από βαρύ παράπτωμα του, που συνεπάγεται αστική ή ποινική ευθύνη του.
Ως Λόγοι Καταγγελίας της Σύμβασης από βαρύ παράπτωμα που συνεπάγεται αστική ή ποινική του ευθύνη θεωρούνται ενδεικτικά οι εξής:
Καταγγελία της Σύμβασης του Διαμεσολαβητή, για σπουδαίο λόγο που δεν αποτελεί βαρύ παράπτωμα που να συνεπάγεται αστική ή ποινική του ευθύνη, υποχρεώνει την Εταιρεία να καταβάλλει, και δίνει το δικαίωμα στον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή να απαιτήσει, την αποζημίωση που προβλέπεται από τον Νόμο, καθώς και κάθε ζημία του που συνδέεται με τη λύση της Σύμβασης.
Ορίζεται ότι «η πρώτη προμήθεια συνιστά την πλήρη αποζημίωσή του για την τοποθέτηση της ασφάλισης στην Εταιρεία και οι υπόλοιπες, για να παρέχει ικανοποιητικές υπηρεσίες στο λήπτη της ασφάλισης»
Παρατήρηση: Γίνεται διαχωρισμός της πρώτης προμήθειας, που ορίζεται ως «πλήρης αποζημίωση»??? για την τοποθέτηση της ασφάλισης, και οι υπόλοιπες, ως «αντιπαροχή για την παροχή ικανοποιητικών υπηρεσιών».
Νομικά δεν υπάρχει διαχωρισμός προμήθειας σε προμήθεια πρόσκτησης και προμήθεια εξυπηρέτησης του συμβολαίου.
«Απαγόρευση δημοσίευσης, ανάρτησης ή παρουσίασης σε ηλεκτρονικό ιστότοπο του αντικειμένου της εργασίας του από τον Διαμεσολαβητή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια της Εταιρείας και Απαγόρευση αρθρογραφίας κλπ. από τον Διαμεσολαβητή, επίσης χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια της Εταιρείας.»
Παρατήρηση: Η απαγόρευση λογικό είναι να περιορίζεται σε δημοσιεύσεις ή αρθρογραφία που αφορούν την Εταιρεία και όχι το επάγγελμα ή την διαφήμιση του Διαμεσολαβούντα.
«Απαγορεύεται η αντιγραφή ή αναδημοσίευση μέρος ή όλου κειμένου ή ομιλίας χωρίς την συναίνεση του ΠΣΑΣ»